• 1 aug. 2014
  • Vizualizari: 711

Operația poate fi efectuată cu rahianestezie la care se adauga o anestezie loco-regionala (bloc femural) care ofera un confort post-operator din punct de vedere al durerii de aproximativ 12-14 ore. Veți fi treaz în timpul operației, și veti fii capabil să simtiti atingere, presiune și vibrații, dar nu veti simti nici o durere. Se poate face si anestezie generala daca pacientul are o astfel de indicatie medicala.

Operația durează aproximativ 30-45 de minute. Pacientul se interneaza in ziua operatiei in sectia de chirurgie, iar postoperator ramane 24 de ore sub supraveghere medicala. Trebuie să aveți un adult  la domiciliu capabil sa va ajute in prima zi și noapte, cand ajungeti acasa. Acest lucru ne permite să fim siguri că veti fii în siguranță pentru prima noapte, si nu numai.

poza1 poza2

Primele 2-4 zile

-> Acesta este momentul critic cand veti avea o durere moderata.Dar veti lua calmante pentru a va ajuta. Trebuie să va odihniti complet 2-4 zile.
-> Veți putea merge folosind cârje, după operație, dar trebuie să va odihniti, cu picioarele în sus, cât mai mult posibil.
-> Trebuie să restricționați mersul pe jos. Pentru a merge la baie, se recomanda a se folosi cârje.
-> Aveți posibilitatea sa va miscati mai mult, după 3 zile.

La o săptămână după operație
-> Este necesara consultatia si schimbarea pansamentului.
-> Puteți începe să faceti un pic mai multa miscare si exercitii, în limitele durerii. O creștere a durerii poate însemna ca faceti prea mult efort.

La două săptămâni după operație
-> Suturile vor fi eliminate.
-> Nu veți avea nevoie de un bandaj sau de cârje. Se poate spala piciorul.
-> Puteti incepe sa purtati pantofi speciali.

Intre 2-6 săptămâni de la operație
-> Piciorul începe să revină la normal și vă puteți întoarce la pantofi (6-8 săptămâni).
-> Piciorul va fi încă destul de umflat,  în special la sfârșitul zilei.
-> Puteți merge la un consult, dupa 4-6 săptămâni.
-> Puteți reveni la locul de muncă, dar veti putea avea nevoie de mai mult liber dacă aveți un loc de muncă activ.
-> Puteți conduce, asta daca piciorul va permite să efectuați franari de urgență.
-> Sportul trebuie evitat.

Între 8-12 săptămâni de la operație
-> Piciorul  va continua să se îmbunătățească și începeti sa va recapatati sensibitatea  din nou, normal.
-> Se va umfla mai putin.
-> Sportul este permis, după trei luni, în funcție de recuperare.

Șase luni după intervenția chirurgicală
-> Veți avea o analiză finală între 3-6 luni, de la interventia chirurgicala.
-> Umflarea ar trebui să fie acum ușoară, și ar trebui să beneficiezi din plin de rezultatele operatiei.

Douăsprezece luni de la operatie
-> Vindecarea este acum completa

Vă rugăm să rețineți, în cazul în care apare o complicație, recuperarea poate fi întârziată!

Topic

DEFORMAREA METATARSIANULUI 5 (MONTUL CROITORULUI)

Procedura

Osteotomia metatarsienului V

obiectivele operatiei Reducerea durerii, a deformarii existentei pe partea exterioară a piciorului.
Disparitia bataturilor prezente la nivelul razei V.
AVANTAJELE ACESTEI OPERATII  Eficienta in reducerea durerii si a feormarii razei V.
Riscurile specifice operatiei Senzație de rigiditate a degetului V (risc 5%)Degetul mic nu atinge solul in timpul mersului (risc 5%)  PseudartrozaProbleme de fixare (cu șuruburi)Dureri ocazionale, usoare (in 15% din cazuri exista risc fractură)

PREZENTARE

Timpul operatiei De obicei intre 30 si 45 minute.
Locul inciziei si sutura De obicei, pe partea afectata, intradermica sau subcutanata.
Procedura Metatarsianului V, situate pe partea externa a antepiciorului este sectionat prin osteotomie, realiniat si fixat cu 1 sau 2 suruburi.
Fixarea O brosa,un șurub sau doua sunt utilizate pentru a fixa transa de osteotomie, si de obicei nu se va observa prezenta lor, si nu este nevoie de scoatere implanturilor
Veti avea gips? Ocazional, este nevoie, dar in principiu nu.
Este aceasta o procedura de o zi? Nu, de obicei nu puteti merge acasa in aceeasi zi.
Timp estimate de revenire la servici Munca de birou aproximativ 4-6 săptămâni.
Munca fizic 6-8 săptămân.
Indicatii pentru procedura Deformarea “Batatura croitorului” si alte afectiuni asociate la nivelul degetului mic al piciorului: dureri, bursita, redoare articulara, bataturi.Dificultate la purtarea incaltamintei.
Tratamente alternative Modificarea nivelului de activitate, folosirea de  calmante si anti-inflamatoare, schimbarea încălțămintei. Orteze la nivelul degetului V de la picior (nu si-au demonstrate eficacitatea in tratament).
REZULTATELE SPUSE DE PACIENTI 20 de pacienti au fost intrebati dupa 2 ani de la interventia chirurgicala.Toti pacientii au fost multumiti.
Risc general al operatiei Riscurile generale sunt prezentate in preoperator.