Tendinita la antebrat

Tendinita antebratului este inflamatia tendoanelor de la nivelul antebratului, si este una dintre cele cateva tipuri de tendinita ca nu apare in jurul articulatiilor. Tendinita antebratului nu ar trebui sa fie confundata cu tendinita la cot sau a incheieturii mainii, care implica articulatii. Tendoanele care sunt afectate in tendinita antebratului sunt cele din partea diafizara a antebratului, care ajung pana la cot. Miscarea principala a acestor tendoane, este de a ajuta la rotatia incheieturii mainii.

Cauzele tendinitei antebratului

Cauza majora de tendinita a antebratului este supra-utilizarea prin miscari repetitive. Tendonul se inflameaza aproape de locul unde se ataseaza la nivelul osului, cauzand durere, mai ales in timpul miscarii. Cauzele secundare sunt traumatismele si varsta inaintata. Tendoanele devin fragile odata cu inaintarea in varsta, si astfel tendinita este mai frecventa la persoanele mai batrane.

Ridicarea greutatilor este de asemenea una din cauzele tendinitei la antebrat, fie ca faceti acest lucru la sala cand va antrenati, la locul de munca, sau ridicati greutate ocazional.

Simptomele tendinitei la antebrat

Durerea este principalul simptom al tendinitei antebratului, care poate incepe intr-o zona izolata a bratului in timpul unei activitati sau dupa. Aceasta durere se dezvolta si devine generala, pe toata lungimea antebratului. Alte simptome care pot aparea includ :

-Umflare, caldura sau roseata la nivelul antebratului.
-Rigiditate si restrictii de miscare.

(Durere si rigiditate atunci cand incercati sa miscati mana sau incheietura, de exemplu cand strangeti pumnul sau intindeti palma si degetele)

-Durere la prima ora a diminetii sau seara cand va odihniti
-Cracmente atunci cand faceti miscari rotative.

Tratament pentru tendinita antebratului

Cele mai multe cazuri de tendinita a antebratului pot fi tratate cu succes la domiciliu, prin metode conservatoare. Ideal este sa incepeti tratamentul pentru tendinita antebratului in faza incipienta, pentru a se vindeca mai rapid. La primul semn de durere, ar trebui sa opriti activitatea care a cauzat leziunea, si sa va odihniti.

Ca si in celelalte tipuri de tendinita si alte leziuni, tratamentul cu gheata, compresii si odihna este cel mai benefic.

Pozitionati antebratul astfel incat sa evitati orice ridicare sau miscare. Aplicati gheata la fiecare 2-3 ore, timp de mai multe zile pana cand durerea dispare. Gheata ajuta la calmarea durerii si reduce inflamatia. Comprimarea, folosind un bandaj, va ajuta la izolarea durerii. Ridicati antebratulbratul purtand o curea sau o fasa legata de gat, care ajuta la reducerea imflamatiei, si izoleaza bratul pentru a preveni efectuarea unor miscari bruste. Puteti lua, de asemenea, medicamente anti-inflamatorii, precum ibuprofen sau aspirina.

Acest regim de tratament trebuie urmat pana cand toate simptomele dispar, ceea ce ar putea dura 4-6 saptamani, in functie de gravitatea leziunii. Cand durerea se diminueaza, puteti incepe sa lucrati usor muschii antebratului, pentru a evita rigiditatea acestora.

Flexati si intindeti usor mana, rotind incet incheietura mainii, si opriti-va in cazul in care simtiti durere. Cand va veti intoarce la activitatile normale, orice miscare care implica folosirea antebratului trebuie inceputa treptat si cu atentie. Puteti lua in considerare purtarea unei proteze, pana cand antebratul poate face fata nivelului de activitate la care il supuneti.

Daca aceste metode de tratament conservator nu diminueaza simptomele, trebuie sa consultati medicul pentru o examinare aprofundata, si un diagnostic corect pentru starea dumneavoastra. Exista medicamente puternice si alte tratamente disponibile, cum ar fi preparate injectabile, si in cazuri severe, interventia chirurgicala poate fi necesara.

Unul dintre cei mai importanti parametrii in tratamentul acestei afectiuni este reprezentat de  recuperarea medicala. Pacientul trebuie sa urmeze programe complexe de fizio-, kinetoterapie, sub indrumarea unei echipe medicale supraspecializate. Dr. Andrei Ioan Bogdan va recomanda clinica Centrokinetic, un centru de referinta in recuperarea medicala a pacientilor. Toata activitatea medicala este supravegheta la Centrokinetic de echipa dlui doctor, formata din medici ortopezi, de recuperare, fiziokinetoterapeuti si maseori ultraspecializati. Pentru mai multe informatii si programari, sunati la numarul: 0755055216 sau accesati site-ul: www.centrokinetic.ro

Prevenirea tendinitei antebratului – Sfaturi utile

Intotdeauna faceti incalzirea si relaxarea corespunzatoare a corpului, inainte si dupa orice exercitiu, sport sau ridicare de greutati. intindeti tendoanele prin rotirea antebratului, contractati si eliberarati pumnul, apoi  flexati si extindeti incheietura mainii.

Daca ati luat o pauza mai lunga de la activitatea pe care o faceati sau de la locul de munca, incepeti iar, treptat, pentru a permite organismului sa se adapteze din nou la rutina zilnica. Este o idee buna sa aplicati gheata pe tendoane dupa sport sau ziua de lucru, pentru o saptamana sau doua.

Daca va antrenati cu greutati, alternati cu alte tipuri de exercitii, pentru a permite muschilor si tendoanelor sa se refaca intre sesiuni. Evitati antrenamentul cu greutati daca muschii sunt rigizi.

Din pacate, odata ce ati avut tendinita la antebrat, sunteti predispusi la reaparitia acesteia. Aceste sfaturi utile pentru prevenirea tendinitei antebratului, va ajuta sa evitati viitoare leziuni.




Acest articol a fost scris de: Dr. Andrei Ioan Bogdan

Lasa un comentariu ⇒