• 2 Noi 2013
  • Raspunsuri: 0
  • Vizualizari: 55
Tendinita muschiului cvatriceps

Muschiul cvadriceps este situat pe fata anterioara a coapsei; tendonul cvadriceps se insera in partea superioara a rotulei si reprezinta principalul sistem muscular antigravitational, avand ca actiune miscarea de extensie a genunchiului. Tendinita cvadricepsului este o inflamatie a acestui tendon, cauzata de leziuni in fibrele tendonului.

Cauzele tendinitei cvadricepsului

Cauza principala a tendinitei cvadricepsului, este suprasolicitarea tendonului prin actiuni repetitive. Acest lucru poate aparea in sporturi care implica redresarea repetitiva de membrului, precum in fotbal. Aceasta poate fi, de asemenea, un accident care apare dupa o pauza de la exercitii sau antrenament; incercand activitati solicitante atunci cand corpul nu este pregatit, poate duce la tendinita. Imposibilitatea de a finaliza un nivel adecvat de incalzire inainte de practicarea unui sport sau antrenament, de asemenea, va poate supune la risc de tendinita.

Simptomele tendinitei cvadricepsului

Primul simptom este de sensibilitate sau durere in zona in care tendonul se ataseaza la rotula, simtita, de obicei, dupa activitate. In cazul in care activitatea este continuata, durerea va creste in intensitate si durata. Aceasta este de multe ori mai intensa dimineata si seara.

Apar semnele inflamatiei: tumefactie in partea superioara a rotulei, zona este calda la atingere, rosie. Apare o insufucienta motorie,  miscarea fiind dificila si dureroasa.

Simptomele precoce vor creste daca genunchiul nu este odihnit. Daca nu este tratata in mod corespunzator, pot aparea daune suplimentare la tendon, chiar si ruptura.

Tratamentul pentru tendinita cvadricepsului

Prima masura care trebuie luata in cazul tendinitei de cvadriceps este odihna. Tendoanele se vindeca destul de lent, iar acest proces ar putea dura saptamani sau chiar luni.  Repausul trebuie sa fie initial complet intr-o orteza (7-14 zile), ulterior miscarea se va relua atunci cand durerea si umflatura s-au diminuat, in caz contrar, pot aparea afectiuni mai grave sau tendinita poate reveni.  Purtand o orteza veti avea posibilitatea sa folositi piciorul mai devreme, dar este necesar sa faceti exercitii usoare si sa reluati activitatea sportiva treptat. Evitati orice activitate sau miscare care va provoaca durere. Daca simtiti durere inseamna ca tendonul nu s-a vindecat.Tineti membrul pelvin ridicat pentru a reduce umflatura.

In primele zile, se aplica pachete de gheata pe genunchi la fiecare cateva ore, timp de douazeci de minute. Gheata amelioreaza durerea si ajuta la reducerea tumefactiei (umflaturii). Acoperiti intotdeauna pachetul de gheata cu un prosop, inainte de a-l aplica pe picior.

Medicamentele anti-inflamatorii pot ajuta la reducerea inflamatiei. Puteti lua ibuprofen sau aspirina, sau medicul va poate prescrie medicamente mai puternice. Prin reducerea inflamatiei, veti alina durerea.

Chiar daca aceste metode de tratament conservator ajuta sau nu la calmarea durerii, consultati medicul pentru un diagnostic precis si un tratament adecvat. Cel mai eficient tratament in cazul tendinitei cvadricepsului, sunt infiltratiile la nivelul genunchiului cu antiinflamatoare. Aveti nevoie de terapie fizica, pentru a va ajuta sa va intoarceti la antrenamentul obisnuit.

Unul dintre cei mai importanti parametrii in tratamentul acestei afectiuni este reprezentat de  recuperarea medicala. Pacientul trebuie sa urmeze programe complexe de fizio-, kinetoterapie, sub indrumarea unei echipe medicale supraspecializate. Dr. Andrei Ioan Bogdan va recomanda clinica Centrokinetic, un centru de referinta in recuperarea medicala a pacientilor. Toata activitatea medicala este supravegheta la Centrokinetic de echipa dlui doctor, formata din medici ortopezi, de recuperare, fiziokinetoterapeuti si maseori ultraspecializati. Pentru mai multe informatii si programari, sunati la numarul: 0755055216 sau accesati site-ul: www.centrokinetic.ro

Strategii de prevenire a tendinitei cvadricepsului

Intotdeauna incalziti-va complet inainte de orice sesiune de exercitii. Asigurati-va ca va intindeti bine muschii, mai ales cvadricepsul. Faceti exercitii la nivelul capacitatii dumneavoastra de fitness. Cresteti intensitatea si durata oricarui exercitiu treptat, in timp.

Purtati pantofi corecti pentru sportul sau activitatea dumneavoastra. Pantofii speciali de sport acorda sprijin si amortizare corecta picioarelor si gleznelor, si ajuta la protejarea genunchilor.

Daca practicati un sport care pune stres excesiv pe muschiul cvadriceps si tendoane, asigurati-va ca includeti exercitii regulate care sa tonifice si sa intinda aceste tesuturi, pentru a evita un accident. Luati o anumita presiune de pe genunchi prin alternarea activitatilor care nu implica greutati, precum inotul si ciclismul.

Dupa o accidentare, purtati o orteza la genunchi pentru o scurta perioada de timp, pentru a oferi sprijin suplimentar tendonului cvadriceps.

Acest articol a fost scris de: Dr. Andrei Ioan Bogdan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *