Tendinita genunchiului

Inflamatia sau umflarea tendoanelor din jurul articulatiei genunchiului este mentionata ca tendinita la genunchi, si este una dintre cele mai comune cauze de dureri la nivelul genunchiului. Exista mai multe tendoane in jurul articulatiei genunchiului, dintre are amintim cvadricepsul, pes anserinus, popliteu si tractul iliotibial.

De obicei, unul sau mai multe dintre aceste tendoane, care sunt implicate in tendinita la genunchi, se insera la nivelul tibiei. Aceste tendoanele ajuta la efectuarea miscarilor piciorului si gambei.

Cauzele si riscurile de tendinita la genunchi

Tendinita la genunchi, de obicei, apare atunci cand exista o miscare brusca (de rasucire/rotatie) a articulatiei genunchiului, afectand unul sau mai multe tendoane. La oamenii in varsta, tendoanele si alte tesuturi din organism sunt slabite si devin fragile, ceea ce face ca tendinita sa apara mai frecvent la persoanele inaintate in varsta. Alergatorii de varsta mijlocie sunt supusi mai des la acest risc.

Oamenii, care practica un sport cu schimbari rapide de directie, sunt predispusi la a dezvolta tendinita la genunchi, asa cum sunt cei care joaca sau fac exercitii pe suprafete inegale. Tendinita la genunchi este mai frecventa in randul alergatorilor, schiorilor, jucatorilor de baschet, tenis, inclusiv a jucatorilor de fotbal.

Semnele si simptomele tendinitei la genunchit2

Primul semn va fi o usoara durere in apropierea articulatiei genunchiului, de obicei, in timpul activitatii. In cazul in care activitatea este continuata, durerea creste in intensitate, mai ales in timpul activitatii, dar si in repaus. Tendonul afectat va fi dureros la atingere. Urcatul scarilor, pozitia in sezut, si seara cand va odihniti, vor face durerea sa fie mai intensa. Umflarea genunchiului devine evidenta in jurul tendonului, iar zona devine rosie si calda. Acest lucru se datoreaza inflamatiei tendonului si acumularii de lichid.

Tratament pentru tendinita la genunchi

Ideal este ca tratamentul sa inceapa cat mai curand, pentru ca vindecarea sa fie mai rapida. Vizita la medic este obligatorie. Odihna este esentiala pentru a permite tesuturilor deteriorate sa se vindece. Aceasta poate dura mai multe saptamani, inainte ca persoana sa se poata intoarce la activitatile sportive complete. Revenind prea repede la antrenament, poate risca daune suplimentare si o accidentare mai grava.

Gheata va reduce inflamatia si ajuta la ameliorarea durerii. Aplicati un pachet de gheata imediat ce simti durere si continuati aceasta procedura la cateva ore, pentru cateva zile, pana ce durerea se diminueaza. Pastrati pachetul de gheata pe genunchi pana la 15 – 20 de minute daca este posibil.

Urmati un tratament cu antiinflamatoare locale: creme, si tablete pe cale orala.

t5

Ridicati piciorul afectat in timp ce va odihniti, acest lucru ajuta la calmarea durerii, precum si la reducerea inflamatiei. In cazul in care simptomele s-au diminuat, reveniti la activitate incet, pentru a permite tendonului si muschiului sa se vindece treptat. In cazul in care aceste cai de atac nu dimineaza durerea, sau daca tendinita la genunchi revine, ar  trebui sa faceti o infiltratie locala cu un antiinflamator.

Unul dintre cei mai importanti parametrii in tratamentul acestei afectiuni este reprezentat de  recuperarea medicala. Pacientul trebuie sa urmeze programe complexe de fizio-, kinetoterapie, sub indrumarea unei echipe medicale supraspecializate. Dr. Andrei Ioan Bogdan va recomanda clinica Centrokinetic, un centru de referinta in recuperarea medicala a pacientilor. Toata activitatea medicala este supravegheta la Centrokinetic de echipa dlui doctor, formata din medici ortopezi, de recuperare, fiziokinetoterapeuti si maseori ultraspecializati. Pentru mai multe informatii si programari, sunati la numarul: 0755055216 sau accesati site-ul: www.centrokinetic.ro

Sfaturi pentru prevenirea tendinitei la genunchi

Exista moduri in care puteti reduce riscul de leziuni la genunchi. Urmati aceste sfaturi pentru a preveni tendinita la genunchi:

Incalziti-va si relaxati-va atunci cand incepeti o activitate, un sport sau un antrenament de forta. Acesti pasi sunt vitali in prevenirea oricarui accident, pentru ca este necesar sa pregatiti muschii si articulatiile pentru activitatea ce urmeaza.
Facand cateva minute de intindere in fiecare zi, ajuta la mentinerea tendoanelor flexibile si se diminueaza riscul de accidentare. Pentru a fi eficienta, o intindere ar trebui sa fie tinuta douazeci de secunde pana cand experimentati o usoara senzatie de arsura.
Tonifiati muschii picioarelor pentru a face fata mai bine activitatilor pe care le practicati. Concentrati-va pe exercitii care sa tonifieze toti muschii picioarelor, si care sa faca tendoanele mai puternice.
Pantofii pe care ii purtati pentru activitatea dumneavoastra, trebuie sa fie proiectati pentru acest tip de sport. Pantofii care ajuta la prevenirea tendinitei la genunchi, trebuie sa sustina bine glezna si sa contina material de amortizare pentru picior. Purtand pantofi speciali pentru sport, va ajuta sa evitati lezarea picioarelor.
Dupa o accidentare la genunchi sunteti sfatuiti sa purtati o proteza, sau sa bandajati genunchiul, in timp ce faceti sport. Reluati incet activitatea pentru a nu leza mai tare genunchiul.




Acest articol a fost scris de: Dr. Andrei Ioan Bogdan

Lasa un comentariu ⇒