• 30 Oct 2013
  • Raspunsuri: 2
  • Vizualizari: 45
Tendinita la sold

Tendinita soldului se produce atunci cand, unul sau mai multe dintre tendoanele musculare de la nivelul soldului, sunt inflamate. Pelvisul si articulatiile soldului sustin corpul in pozitie verticala, atat in stationare cat si in miscare. Muschii din aceasta zona sunt voluminosi si puternici, pentru a crea miscari puternice, dar tendoanele sunt sensibile la accidente.

Cauzele tendinitei la sold

Miscarile repetitive care forteaza corpul peste capacitatea sa, sunt principalele cauze ale tendinitei soldului. Atunci cand o persoana incepe un nou tip de exercitiu sau sport, tendoanele si muschii  nu sunt pregatiti pentru o activitate noua. De asemenea, atunci cand se creste intensitatea si durata unui exercitiu, se pot produce leziuni sau accidentari, daca nu are loc o pregatire corespunzatoare.

Simptomele tendinitei la sold

Disconfortul la miscare este, de obicei, primul semn de tendinita la sold. Acest lucru poate fi simtit oriunde in zona soldului si locul exact poate fi dificil de localizat. In cazul in care o persoana continua sa faca exercitii, disconfortul devine durere atunci cand incearca o varietate de miscari.

Durerea este provocata de inflamatie in tendonul, sau tendoanele, care sunt lezate. Inflamatia, de asemenea, face ca zona sa se simta calda si se inroseste.

Multe miscari care implica gambele, coapsele si soldurile pot provoca dureri, precum coboratul din pat. Poate fi extrem de dificil pentru o persoana cu tendinita la sold, sa isi gaseasca o pozitie confortabila in pat, deoarece aceasta este dureroasa in foarte multe pozitii. Acest lucru va poate priva pacientul de somn si odihna, si astfel intervine iritabilitatea.

Tratament pentru tendinita la sold

Este destul de dificil de a izola locul exact care este dureros in cazul tendinitei la sold, asadar persoanele cu astfel de leziuni sunt sfatuite sa consulte medicul cu privire la cauza durerii lor. Testele imagistice, cum ar fi radiografiile si RMN-ul ar putea ajuta la identificarea zonei cu leziuni. Optiunile de tratament conservator sunt, de obicei, luate ca prime masuri, iar daca acestea nu dau rezultate se apeleaza la tratamente mai avansate. Chirurgia este o ultima solutie in cazul unei tendinite grave la sold.

Odihna este o parte importanta a tratamentului, pentru ca tendonul afectat are nevoie de timp pentru a se vindeca. Pachetele de gheata ajuta la ameliorarea durerii in primele zile si sunt, de asemenea, eficiente in reducerea inflamatiei. Medicamentele anti-inflamatorii reduc inflamatia si calmeaza durerea. Medicul dumneavoastra va poate prescrie medicamente mai puternice daca este necesar. Fizioterapia este o componenta importanta a tratamentului. Cel mai eficient tratament sunt infiltratiile locale cu antiinflamatoare.

Cand va odihniti, muschii si ligamentele se atrofiaza, si este necesar sa faceti miscari lente atunci cand durerea s-a diminuat. Opriti miscarea daca simtiti durere, pentru a nu agrava problema.

Unul dintre cei mai importanti parametrii in tratamentul acestei afectiuni este reprezentat de  recuperarea medicala. Pacientul trebuie sa urmeze programe complexe de fizio-, kinetoterapie, sub indrumarea unei echipe medicale supraspecializate. Dr. Andrei Ioan Bogdan va recomanda clinica Centrokinetic, un centru de referinta in recuperarea medicala a pacientilor. Toata activitatea medicala este supravegheta la Centrokinetic de echipa dlui doctor, formata din medici ortopezi, de recuperare, fiziokinetoterapeuti si maseori ultraspecializati. Pentru mai multe informatii si programari, sunati la numarul: 0755055216 sau accesati site-ul: www.centrokinetic.ro

Prevenirea tendinitei la sold-Sfaturi utile

Cel mai bun mod de a preveni tendinita la sold este sa va asigurati ca va incalziti bine inainte de a face orice exercitiu sau sport. Este necesar sa faceti exercitii cu intindere in fata, spate si lateral pentru solduri si coapse. Dupa antrenament, relaxati-va cu aceleasi exercitii de intindere.

Cand se mareste timpul sau intensitatea antrenamentului, intotdeauna se face treptat, pentru a permite corpului sa se obisnuiasca cu noul nivel de activitate. Incepeti o noua activitate sau sport incet si cu grija, pentru a evita orice deteriorare a tendoanelor si muschilor.

Faceti miscare pe teren nivelat si in conditii de siguranta, pentru a evita ranirea. Purtati incaltaminte adecvata pentru activitatea pe care o practicati, astfel incat picioarele si gleznele sa fie pe deplin sustinute, iar talpa sa fie moale. Daca va simtiti rau, opriti antrenamentul, sau cel putin lucrati mai incet, pentru a evita tendinita la sold.

Acest articol a fost scris de: Dr. Andrei Ioan Bogdan

2 Comments

  1. nistor maria spune:

    buna ziua. acum 10 ani am alunecat pe scara unui autocar era iarna si gheata pe acele trepte. s-a invinetit pe loc in zona soldului mai jos pe picior si abia dupa 5 ani mi s-a pus diagnostic corect de tendinita de mare si mic fesier.ma doare doar cand stau intinsa in pat f tare nu pot dormi este groaznic acum a inceput sa ma doara si cind stau in sezut pana nu demult incalzeam zona cu o sticla cu apa calda ,se ameliora si puteam sa dorm dar nu isi mai face nici un efect acum boala s-a cronicizat si as vrea un sfat de la dvs. nu-mi mai trece durerea cu nimic este groaznic noaptea am ajuns sa dorm in fund cu picioara in o anumita pozitie. va multumesc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *